راه‌کار های عملی سئو در CMSهای دروپال - وردوپرس و اپن کارت

بطور کلی اطلاعات کمی در رابطه با دروپال در زبان فارسی وجود دارد در این قسمت میخوام برخی ماژول های اصلی و کاربردی برای سئو در  دروپال رو معرفی کنم و البته گریزی هم به سی ام اس های معروف دیگه مثل وردپرس و اپن‌کارت و امثالهم هم میزنیم:

ماژول های کاربردی سئو در دروپال:

  • ماژول Pathauto

  • ماژول MetaTag

  • ماژول Redirect

  • ماژول Simple_Sitemap

پلاگین‌های کاربردی سئو در وردپرس:

پلاگین Rankmath یا Yoast کاملا سلیقه‌ایه که کدومو انتخاب کنید 

آیا پلاگین‌های دیگری هم هست که باید نصب بکنیم؟ قطعا پلاگین های زیادی هست که شاید در ادامه به همین مقاله اضافه کردم.

در وردپرس هر کدوم از پلاگین هایی که معرفی کردم کار سه چهار پلاگین بالایی که در دروپال عرض کردم رو انجام میده و یه جورایی کارو براتون در میاره

ساختار آدرس‌ها (URL) در سئو

یکی از مهمترین و اساسی ترین کارهایی که در سئو باید به آن دقت داشته باشیم ساختار آدرس‌هاست حالا این یعنی چی؟ باید چکار کنیم؟

ابتدا به ساکن باید ساختار درختی سایت خودمون رو روی کاغد بچینیم! حتما با یک مثال این خیلی بهتر جا خواهد افتاد: تصویر کنید ما بخش مقالات یا بلاگ در سایتمون داریم و مقالات زیادی را میخواهیم منتشر کنیم: حالا ساختار آدرس ما برای شروع کار می‌تواند بصورت زیر باشد:

www.domain.ir/TITLE-1

www.domain.ir/TITLE-2

www.domain.ir/TITLE-3

و همینطور بخوایم ادامه بدیم: 

درسته که این آدرس دهی که بطور پیش فرض در ذهن همه هست درست است اما گزینه‌ی بهتر این هست که با یک ساب دایرکتوری تمامی مقالات را دسته بندی کنیم یعنی تمامی مقالاتی که من می‌خواهم در سایت منتشر کنم در ساب دایرکتوری بلاگ یا مگ یا هرچیز دیگه‌ای باشد که بهتره تا جای ممکن معنی دار باشد. به عنوان مقال

www.domain.ir/blog/TITLE-1

www.domain.ir/blog/TITLE-2

یا

www.domain.ir/mag/TITLE-1

یا

www.domain.ir/article/TITLE-1

یا حتی می‌تونید بصورت فارسی استفاده کنید که نظر در این رابطه بسیار است که کدام بهتر است ولی من با آدرس‌های انگلیسی راحت‌ترم چون ردیابی در ابزارهای گوگل آنالتیکس و سرچ کنسول و لوکر استدیو و . . .  راحتر و قابل فهم تره!

با این کار خیلی ساده که در دروپال با پلاگین Pathauto اتفاق میفته می‌تونید خیلی ساده میزان ترافیکی که سایت از طریق مقالاتی که نوشتید به دست آوردید رو ردیابی کنید و ساده‌تر گزارشاتی که نیاز دارید رو بگیرید:

مثلا در سرچ کنسولتون می‌تونید فیلتر کنید هر آدرسی که شامل /blog/ هست را به من آمارش رو نشون بده 

پربازدید ترین مقالات رو ببینید 

ایمپرشنی که مقالات داره رو ببینید 

کوئری‌های پر کلیک را ببینید

پوزیشن کوئری‌های مرتبط با بلاگ رو تفکیک شده ببینید 

 . . .و ادامه‌‌ی ماجرا

Comments